Jahapp.

Jag blir så trött på min mamma. Så fort jag äter något som innehåller socker så kommer mamma med en spydig kommentar som "ska du verkligen äta det där?" "Isa tänk på vad du äter, du börjar bli lite mullig nu"
Jag blir så arg och ledsen på samma gång!
Visst, jag vet att jag inte är den smalaste och mest hälsosamma tjejen i hela världen, jag vet att jag har gått upp en del under den senaste tiden, men jag orkar verkligen inte tänka på det just nu. Och det är mitt problem om jag väljer att bli tjock, ful och få en massa hjärtattacker när jag blir äldre.

Som sagt, lite då och då säger hon de där "elaka" kommentarerna. Men idag blev det bara för mycket.
Vi hade precis ätit middag och satte oss vid tvn. Då sätter vi av en slump på programmet "Du blir vad du äter" eller vad det heter. HELA tiden sa mamma sånna där elaka kommentarer. "Isa titta vad hon äter. Du äter ju också en massa sånt?" "Nu börjar du faktiskt bli väldigt rund." "Du rör dig aldrig isa, måste börja göra det så att du inte går upp mer i vikt".

Sen pallade jag inte att sitta där något mer. Hur kan man njuta av ett program när man har en elak jävla människa sittandes brevid en som säger en massa elaka saker om en hela tiden?! Det hjälper knappast mitt sämsta självförtroende som jag har och som hon VET att jag har.

Låter säkert hur mesigt som helst men jag tar faktiskt åt mig. Hon har nästan gått över gränsen att vilja hjälpa eller att bara vara elak.
Nu är hon bara elak.


Kommentarer
Postat av: ...

Du, tjock? Du skojar.. Det är inget som helst fel på hur du ser ut, låt ingen någonsin få dig att tro det. Ett, vad skulle ett par kilo hit eller dit göra för skillnad? Det är inte dödligt och oftast syns det inte ens. Två, det är faktiskt din kropp och dina val vad du väljer att göra eller inte göra. Tre, elaka kommentarer leder aldrig till någonting bra. Det skapar inte motivation, om det är så att man hamnat i ett lite sämre mönster eller vanor. Tycker du ska berätta att sådana kommentarer sårar och inte hjälper. Det ska vara ditt beslut att röra på dig eller inte äta så "onyttigt", ingen annans. Och att fälla elaka kommentarer oftas har motsatt effekt. Att det är en sak att uppmuntra och en annan sak att klaga.



Du duger ju som du är.



Föresten är Du är vad du äter är ett riktigt skitprogram, vem fan dricker selleri-shots till frukost!!

2008-10-16 @ 22:36:53
Postat av: emmpo

Isa, lyssna inte. du vet själv hur du är och stå för de du gör!

2008-10-17 @ 06:56:53
URL: http://emmelieriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir ledsen på din mamma när hon säger så. Hon är inte snäll som ger råd till dig utan snarare sårar dig istället. Jag förstår inte hur hon kan säga sådär till dig som inte äns är tjock??! härregud! Nä nu gjorde hon mig arg=(



Skit i henne och lyssna på dina vänner=) men självklart förstår jag att du tar åt dig och blir ledsen eftersom det är din egna mamma som säger så till dig... men försök iaf skita i henne. snart kan vi ha myskväll gumman, med massa

2008-10-17 @ 11:07:52
Postat av: Emma

oj vråkade skicka iväg kommentare^^

iaf då ska vi ha massa onyttigt o lata oss o ha massa mys<3 din mamma får säga av hon vill. Bajs på henne><



Älskar dïg<2

2008-10-17 @ 11:09:18
URL: http://kramisemma.blogg.se/
Postat av: jessica

isa fatar verkligen inte!! som ja sagt 10000000 grr förut s¨är du ju faaan inte tjock, inte ens mullig! skulle göra vad som helst för att få din kropp! den e så jävla snygg!!!!

2008-10-17 @ 20:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0